Mange spillere blant publikum

Danseprogrammet Skal vi danse er et meget populært program som ses av om lag 6- 800.000 mennesker hver uke mens det går på luften. Godt hjulpet av massiv mediadekning ikke minst hos aviser som Dagbladet og VG, samt ukeblader med bred kjendisdekning vinner programmet trofaste seere fra nord til syd og fra øst til vest. For det er vanskelig å si at dette programmet treffer noen spesiell målgruppe. Derimot kan man med god samvittighet hevde at det treffer veldig bredt. For alle undersøkelser og målinger viser at det trekker seere innenfor alle kategorier. Publikum innen alle aldre, landsdeler, inntekts- og utdanningsgrupper og politiske partier svarer at de følger programmet mer eller mindre fast. Og dermed er det naturligvis også et egnet annonseringsprogram. TV 2 har sikkert ikke vanskeligheter med å skaffe annonsører til disse programmene.

Mange potensielle betting-kunder

Selv om det ikke lar seg gjøre å beskrive den typiske Skal vi danse-seeren så er det sikkert en del trekk som går igjen hos de aller fleste. Siden det dreier seg ikke bare om underholdning, men også om at par der en av de to er en kjendis av en eller annen sort, konkurrerer mot hverandre, attraheres sikkert en uforholdsmessig stor andel av seerne av konkurransemomentet. Og liker man å se på konkurranser, liker man ofte også å tippe hvem som vinner.

Og synes man det er gøy å tippe hvem som vinner er ikke veien lang til å gjøre det ekstra spennende ved å sette noen kroner på den man tror vinner. Og dermed er veddemålet i gang i de tusen hjem. Poenget er at da er pausen et meget vel egnet tidspunkt for de mange proffe nettstedene som driver med online betting og den slags å annonsere for virksomhetene sine. Det gjelder som kjent å benytte sin besøkelsestid på beste mulige måte.