Ingen grenser for kreativitet

Spillbransjen er og har alltid vært en innovativ bransje som har visst å utnytte alle de nye muligheter som Internett og annen ny teknologi tilbyr. Den tiden da man måtte innom en kommisjonær eller en bookmaker for å kunne spille for noen kroner er for lengst forbi. Det vil si at det er den jo ikke, det er bare det at nå slipper man å gjøre det fysiske besøket. Man skal fremdeles innom en bookmaker eller annen mellommann som er den som administrerer hele spillet, beregner odds og alt det der. Forskjellen er jo at nå finner man alle disse på nettet. Tilgjengeligheten er en helt annen og det er med på å gjøre spillingen enda mer attraktiv.

Dessuten så har man jo også utviklet et utall med ulike spill og veddemål. Noen går kontinuerlig, mens andre dukker opp mer eller mindre spontant. Som for eksempel det å tippe vinneren i det franske presidentvalget og liknende begivenheter.

Skal vi danse velegnet for veddemål

At man har tatt i bruk det siste av det siste når det gjelder teknologi innebærer også at informasjon blir tilgjengelig veldig mye raskere enn før. Ja så godt som på sanntid. Og det åpner nye muligheter. Det er for eksempel ingen ting i veien for at man organiserer veddemål om hvem det er som får flest dommerpoeng etter første dansen i kveldens episode av Skal vi danse. Og deretter et nytt veddemål som går på om den som faktisk fikk flest poeng i første runde klarer å gjenta bedriften i andre dansen. Variasjonsmulighetene er i prinsippet uendelige når informasjon kan deles så raskt som den kan i dag.

TV-suksessen Skal vi Danse har i det hele tatt mange ingredienser som kjennetegner en aktivitet egnet for veddemål. Stort publikum, klart definerte kriterier, ingen åpenbare vinnere, ingen muligheter for spillere eller andre til å påvirke resultatet.